Wednesday 18 July 2012

RAMADHAN..ku tunggu..

Assalamualaikum buat sahabat2,saudara mara serta pelawat yang sudi melawat laman saya ini...kini sudah 18 Julai 2012 bersamaan dengan 28 Syaaban 1433..ini bermakna Ramadhan akan tiba 2 hari lagi iaitu hari Sabtu ini..tapi waktu masuk Maghrib 20 julai(jumaat) kita dah boleh solat sunat Tarawih kerana dah masuk 1Ramadhan 1433...so sekarang lah patutnya kita ni sebgai surirumah,ajak anak2 dan suami,tolong2..bergotongroyong mengemas rumah..kerana nak sambut malaikat nak masuk rumah kita,special hanya pada Ramadhan ini je...bukan hanya kemas rumah cantik2 untuk raya je...moga2 kita sekeluarga mendapat kurniaan Rahmat dan Keberkatan dariNYA bulan Ramadhan nanti...Pasal sibuk dalam bulan puasa ni..itu perkara biasa bagi suri rumah yang ada buat bisnes kecil2 macam saya ni,ambil tempahan jahitmanik baju...ada makna dan hikmah Allah Taala beri pada saya kali ini,,setiap tahun nak puasa je banyak juga tempahan manik baju tapi tahun ni kurang sikit,yang lebat tu tempahan sulam jahit tulang belut leher baju kurung dari kedai2 jahit pula...mmm sama je bizinya...apa pun rasa lapang ni boleh laa saya jahit langsir rumah..lama dah x ade langsir baru...rasanya kali ini nak jahit untuk rumah sendiri...kalau ada masa rasanya nak pergi bertadarrus di surau kat rumah saya ni...dulu masa anak2 kecil lagi dan x tau langsung jahit manik baju(tahun 90an)..rajin pergi setiap pagi utk kaum ibu di surau...ini lah agaknya hikmat Allah bagi saya,kurang bisnes sikit Ramadhan kali ini...suruh saya ingat DIA lebih kerap lagi...sebabnya dah lama tak pergi agaknya...suka saya mengucapkan ribuan terima kasih kerana sudi lawat laman saya ini dan saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan 1433...moga kita semua dapat keberkatan dan keteguhan iman dari Allah SWT....sekian...wassalam...ada masa sambung cerita lagi...:-)

No comments:

Post a Comment