Saturday 30 July 2011

SALAM RAMADHAN...

Ucapan berbanyak terima kasih kepada pengunjung laman saya yang baru saja dibuka beberapa minggu yang lepas..atas desakan dan nasihat suami, anak2 dan anak buah yang dah sedia ada laman blog mereka, jadi saya pun buka laman manik ini untuk mendapat pengalaman dan kawan di laman ini pula..5 tahun saya ambil upah jahit manik baju, pada mulanya hanya suka suka aje..tapi bila adik dan jiran saya mula nampak minat utk suruh saya jahit manik baju mereka malah mereka berpuas hati dgn hasilnya walaupun simple..semenjak dari itu saya tidak mahu menoleh kebelakang kerana selama 13 tahun hanya menjadi surirumah sepenuh masa, rasanya saya patut cuba cari duit sendiri dgn bekerja dari rumah dgn cara mengambil upah jahit manik baju..tapi pada waktu itu rasa ada kekurangan ilmu pada saya walaupun saya sudah beli buku panduan jahit manik baju..jadi saya cuba pergi ke MPAJ bertanyakan tentang kursus ini..bagai dicita ulam mendatang,rupa2nya memang ada kursus jahit manik..dan semenjak dari itu saya dah menjalani kursus jahit manik sebanyak 4 siri, yang membuatkan saya bertambah yakin utk ambil upah jahit manik baju hingga sekarang.Saya mengakui masih baru lagi kerana ada saja corak baru atau jenis manik contohnya manik crumbel dan manik 3D dan yang saya sebut tadi..masih lagi dalam proses belajar..sempena Ramadhan yang bakal tiba sehari dua lagi ni..saya mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan 1432 dengan penuh rasa syukur dan bertaqwa kepada Allah SWT dan Rasul SAW..Moga kita sama2 menghayati bulan yang berkat ini sambil mencari rezeki yang diberkati Allah SWT...

No comments:

Post a Comment